Из градова и општина
Facebook
Twitter

ЗЗС Ужице: Победа партократије!

Ауторски текст председника Иницијативног одбора Заједно за Србију Ужице Дејана Милосављевића:

"Сматрамо да можемо да снажно покренемо земљу само ако милиони људи добију прилику да доносе одлуке. Самоуправа није питање академске нарави: реч је о отварању институционалног простора да људи узму своју судбину у своје руке. Само на тај начин, када се милиони људи укључе у процесе доношења одлука и решавања проблема, можемо да дођемо до бољег живота.

Уверени смо да месне заједнице – градске, сеоске, квартови у градовима – треба да имају своје буџете и своје надлежности, да људи имају прилику и могућност да непосредно одлучују о ономе што је најбитније у њиховим свакодневним животима.

Сматрамо да градоначелници и председници општина морају институционално да узимају у обзир оно што је људима важно, оно што су њихове одлуке. Елементарне потребе људи у нашем граду потпуно су у другом плану.Важно је да Ужице има базен, јер је то свакако одлика града.Намеће се питање  да ли  у граду попут Ужица где је материјални статус грађана на самој ивици беде и сиромаштва у које извесно тоне и цео средњи слој ,неопходан базен или има важнијих ствари.То је попут идеје да сиромаху који иде бос по снегу купите луксузну шубару.Пројекат базен би  са становишта успешности пројеката био оцењен најнижом оценом.Основни параметри за оцењивање пројеката су цена ,рок и квалитет.Цена,односно буџет су значајно пробијени,рок је био почетак лета 2012 год.  а сада је октобар 2013 год.,а квалитет и у смислу пројектовања,извођења,надзора  је вишеструко доведен у питање.Морам да истакнем чињеницу да је утрошено и око 50 милиона динара за базен који није радио, на исплате запосленима,грејање,воде итд.Поставља се суштинско питање ко ће то да плати,као и ко ће да плати пенале за неблаговремен завршетак пројекта и измаклу корист.Та средства су могла бити утрошена за изградњу 500 пластеника где би око 1000 људи нашло посао или делом  за масовно бављење спортом  тако што клубови који се финансирају из буџета не наплаћују чланарине за све који желе да се баве спортом млађе од 18 год. , а не да клинци под спорт подразумевају навијање на утакмицама док се други баве спортом.О започетој, а незавршеној хали  спортова у Крчагову тек треба разговарати у светлости неких нових догађаја.

Мора се кренути у оштру борбу против сиромаштва и глади и мора се обезбедити помоћ људима чија је егзистенција угрожена и то више неможе да чека.Држава мора изаћи у сусрет трудницама, самохраним родитељима, старачком становништву у селима, особама са инвалидитетом а сада готово извесно и читавом бившем средњем слоју грађана. Јачи и богатији морају помоћи слабијима и сиромашнијима како бисмо сви заједно брже и снажније кренули напред.Делује да су локални функционери  постали и јаки и богати те да су  потпуно занемарили грађане.Сматрамо да ће ако тако наставе платити висок рачун социјалног неразумевања.Оно што нас брине је време које  се неможе надокнадити као и средства која се бахато троше под плаштом наводних потреба народа и то у ситуацији озбиљне презадужености.

Ужичанима не треба хлеба и игара већ посао,плата ,те веће учешће у одлучивању.Неко је раније рекао: Култура.То вам је лонац пун пасуља.Мало нас дели да од градске  интелектуалне средине дођемо до тог становишта. Да ли ће нас небрига довести до тога да будемо село са базеном? 

Грађани Ужица се кувају као жаба у лонцу чекајући да се испуне лажна обећања локалних властодржаца и као такви све више тону у безнађе без снаге да кажу оно што заиста мисле. ЗЗС у име оних који су пристојни грађани,они који су били солидни  у школи ,породици и у друштву,добри према родитељима и деци,и комшијама и пријатељима ,онима који су поштовали закон и владали се у складу са нормама грађанског понашања питамо где су погрешили, те данас немају посао,немогу да школују децу,немогу да плате рачуне који из дана у дан све више расту,не иду на море ,ни на зимовање као и до када ће у њихово име и преко њихових леђа други живети добро захваљујући трулим политичким компромисима. 

Аларматнтна је и чињеница да локални функционери промовишу КОКА КОЛУ  као сегмент здравих стилова живота.Да ли они штите интересе омладине града Ужица или интересе Кока Коле и да ли их Кока Кола плаћа за то и колико?

Сведоци смо да је у Ужицу  победила партократија и да је комплетан избор  најобичнија фарса. Ако сматра да је процес избора нових-старих директора регуларан молимо градоначелника да одговори на следећа питања:

-Зашто у комисији није било чланова комисије који су угледни представници реалног сектора-привредници са богатим привредничким и руководећим искуством који на тржишту бију битку за свако радно место и као такви пуне буџет ,а на овај начин им је ускраћено право да одлучују о томе ко ће да располаже тим средствима.  

-Да ли ће у складу са Статутом јавно-комуналних предузећа, новоизабрани директори засновати радни однос на одређено време, како не би и неким предузећима дошли у ситуацију да у њима има више бивших директора него радника?

-„Заједно за Србију“ тражи од локалних властодржаца да, Комисија, на званичан сајт града објаве предложене програме свих кандидата и њихове биографије.

Грађани Ужица треба да имају нулту толеранцију према марифетлуцима у избору директора јавно комуналних предузећа, тим пре јер већинска партијска комисија, код избора директора, полаже рачуне партијама, а не грађанима.

 

Здравствени центар Ужице:

Здравствени центар Ужице је у последњих двадесетак година била једна од најзначајнијих здравствених установа у Републици Србији која је бринула о здравственој заштити становништва са више –мање добрим резултатима у тешким временима.

Данас одлуком ресорног министарства и Владе Републике Србије налази се у процесу укидања и преласка на два модела финансирања –примарне и секундарне здравствене заштите.Секундарна од стране републике ,а примарна делимично од стране републике а делимично од стране локалних самоуправа.

Иако се Заједно за Србију залаже за потпуну децентрализацију намеће се неколико неизбежних питања:

Да ли су се локалне самоуправе у протекле три године у правој мери бавиле питањем здравства и у којој мери ?Сведоци смо да је у Ужицу Савет за здравство формиран пре пар дана и на тај начин доведен у потпуно незахвалан положај и да ће он формално бити кривац за све настале проблеме, а без могућности да има довољно времена да сагледа врло сложену проблематику везану за здравство и да створи реалан и одржив план.Делује да је  читав процес искључиво формалан и заснован на кабинетском мишљењима не уважавајући реално стање у здравству  и мишљење многих актера у систему здравствене заштите те као такав није одржив већ ће створити низ проблема у функционисању.

Ужичка болница има све одлике регионалне болнице  у смислу просторних капацитета,техничке опремљености и стручне оспособљености кадрова  са бројним здравственим услугама које се пружају у терцијалним здравственим установама,као и положаја у садашњем центру региона.Политичке одлуке третирају болницу као градску болницу што она по свим параметрима није, већ би на тај начин била неправедно деградирана у свом формалном статусу, а временом и суштински.Заједно за Србију сматра да је потребно уложити додатне напоре и насупрот важеће одлуке  ојачати кадровску структуру Опште болнице Ужице и уз ширу,снажну  друштвено-политичку подршку кренути ка формирању клиничко болничког центра уз чвршћу сарадњу са неким од медицинских факултета као могућу наставну базу.Оснажити  прерастања средње медицинске школе у високу медицинску школу је такође важан део тог процеса.Протекле три године су биле кризне, али су пружиле и шансу да се део тих послова почне и делимично заврши, што се  нажалост није десило.  

Непосредно по новој години ћемо бити сведоци да ли је нова реорганизација здравствених установа била мудра и одржива одлука .Уколико није одржива биће озбиљних проблема у функционисању примарне здравствене заштите у смислу финансирања, те се намеће питање ко ће сносити  одговорност .Влада и ресорно министарство, локална самоуправа или здравствене установе,запослени и пацијенти који заиста нису учествовали у доношење таквих одлука.

Заједно за Србију се залаже да адекватна брига о пацијентима буде увек главна тема. Сваки узрок  који може да угрози квалитет здравствене заштите мора да се благовремено отклони.

Желео бих да похвалим отварање аеродрома Поникве у за сада некомерцијалне сврхе. Сигурно да је то прави начин  да се аеродром временом  стави у функцију развоја града и региона. 

Избори:

Коначно треба дефинисати профиле многих учесника у политичком животу па не чуде тежње за изборима. Покрет Заједно за Србију сматра да су превремени парламентарни избори могући будући да су се промениле прилике у земљи у односу на прошлу годину.Ми се за то спремамо и врло брзо крећемо у процес регистрације странке.

Председник ЗЗС Ужице

Дејан Милосављевић"

 

Основан одбор ЗЗС у Земуну

У среду, 16. октобра Заједно за Србију је одржала оснивачки састанак иницијативног одбора у београдској општини Земун. За председника одбора је изабран Милош Димитријевић, а састанку су присуствовали и шеф посланичког клуба ЗЗС у Народној скупштини Републике Србије, Душан Петровић, народни посланик Миодраг Ђидић и регионални координатор за Београд, Ненад Миленковић.

Говорећи о политици Заједно за Србију, Душан Петровић је подвукао њена три основна стуба – самоуправа, солидарност, Европа – и истакао да је сваки од ова три принципа неопходан за достизање бољег живота у Србији.

„Мора бити створен институционални оквир да се милиони људи укључе у процесе доношења одлука и решавања свих оних питања која се непосредно тичу њиховог свакодневног живота. Србији је потребна темељна реорганизација: успостављање регионалног уређења, квалитетна подела надлежности и буџетских средстава између државе и региона, више општина и градова, веће надлежности и већи буџети локалне самоуправе, успостављање смисленог и функционалног система месних заједница које ће имати надлежности, буџете и који ће представљати институционални оквир кроз који ће милиони људи учествовати у доношењу одлука. То је једини начин да државни систем ефикасно и квалитетно одговори на она питања која су најзначајнија за грађане, а истовремено и најефикаснији принцип борбе против корупције јер када одлуке доносе милиони људи, простор за корупцију се изузетно смањује.“ – истакао је Душан Петровић.

Опширније...

ЗЗС Нови Београд тражи реакцију на избор кривично осуђиваног лица за директора школе

Заједно за Србију Нови Београд тражи хитну реакцију свих надлежних органа поводом избора за директора школе "Марко Орешковић" човека који је кривично осуђиван због злостављања деце у школи док је раније био директор. ЗЗС поставља три питања:

1. Општини Нови Београд и Граду Београду: Како је могуће да директор који је пре неколико година смењен и за кога се и тада знало која је дела починио данас поново буде изабран за директора одлуком школског одбора кога на предлог Општине Нови Београд поставља Град Београд, упркос противљењу родитеља?

2. Министарству просвете: Зашто бившем директору није одузета лиценца за рад након кривичних пресуда, што су били обавезни да ураде, и да ли неко у Министарству штити директора Владимира Вучковића? 

3. Министарству унутрашњих послова: Како је могуће да неко са правоснажном кривичном пресудом добије од МУП-а потврду да није кривично осуђиван, како тврде из Министарства просвете?

Заједно за Србију сматра да су овакве одлуке и постављења последица система у коме се не зна ко је одговоран, него се одгворност системским решењима дели на неколико државних органа.

Из овог примера се најбоље види да централистички систем у коме Град Београд са једног места управља са готово 300 основних школа, а Министарство контролише рад преко 3500 основних школа у Србији из Београда није добар. Због тога се Заједно за Србију залаже за промену унутрашњег уређења Србије и Београда и тражимо да се више одговорности пренесе на локалне заједнице, јер оне имају директан и бољи увид у проблеме и потребе грађана који ту живе, а грађани могу да људе које су бирали позову на одговорност ако лоше раде. 

ЗАЈЕДНО ЗА СРБИЈУ НОВИ БЕОГРАД

17. октобар 2013, године

 

Шабац: Бржи развој без камате

Градоначелник Шапца Милош Милошевић посетио је домаћинство Ђурђа Кулезића из Прњавора, корисника градског програма субвенционисаних камата за кредите намењене пољопривредној производњи. За овај пројекат, из градског буџета, издвојено је пет милиона динара.

Ђурђе Кулезић, пољопривредник из Прњавора, подигао је кредит од скоро милион и осам стотина хиљада динара, намењен набавци механизације и унапређењу производње. Како истиче, помоћ града му је много значила. 

-Надам се да ће та пракса да се настави јер ове задње две – три године не иду нам на руку, суша а ове године и лед. Много нам значи та помоћ од шест одсто, односно тих 120.000 динара је много за нас – каже овај пољопривредник. 

Ђурђево домаћинство посетио је градоначелник Шапца Милош Милошевић, који је похвалио заједничке активности републичке Владе и локалне самоуправе намењене подизању пољопривредне производње на виши ниво. 

-Показало се да је ова мера Владе Републике Србије плус мера Града Шапца и те како оправдала сврху. Ми апелујемо на оне који буду креирали пољопривредну политику и мере за наредну годину да узму ово позитивно искуство града, да наставе и да на тај начин помогнемо пољопривредницима да дођу до потребне механизације како би били успешнији у послу којим се баве – поручује градоначелник Шапца. 

Представници Градске управе надају се да ће ове године пројекат бити поновљен, јер су резултати субвенционисања камата за краткорочне и дугорочне кредите веома добри.

-Краткорочни кредити су плаћени прошле године, а дугорочни, као што овде имамо пример да је трактор узет на кредит од три године, град ће до краја отплате кредита плаћати преузету камату. Имали смо добар одзив пољопривредних произвођача за овај подстицај, није било никакве селекције, већ је сваки произвођач који је дошао у Дирекцију за пољопривреду са уговором о одобреном кредиту из банке, добио од нас сагласност да део камате му рефундира локална самоуправа – објашњава Зоран Милетић помоћник градоначелника за рурални развој. 

Градска управа потрошила је пет милона динара на финансирање камата за кредите у укупној вредности од око 98 милиона динара. Њих је подигло 116 пољопривредника, а средства су углавном утрошена за набавку пољопривредне механизације, товног и репроматеријала за сетву.

ЗЗС Крушевац за оснивање Универзитета у Крушевцу

На конференцији за медије иницијативног одбора Заједно за Србију Крушевац, чланица одбора др сц.мед. Татјана Симовић истакла је да ЗЗС подржава концепт оснивања Универзитета у Крушевцу, као битне компоненте развоја града, и не третира га као политичко питање које зависи од дневне политике, него као изазов око којег постоји консензус свих делова заједнице и који ће имати далекосежан позитиван утицај на целокупни развој града.

Неки од разлога који поткрепљују ову идеју су:

  • Економски развој града (прилив и обрт новца, издавање некретнина, повећање стопе запослености),
  • Унапређење културног живота града,
  • Доступно образовање младима града и ширег окружења,
  • Задржавање младих образованих људи у нашем граду,
  • Излажење у сусрет захтеву Европске Уније према Србији у смислу постојања око 20% високообразованих у Србији, у односу на постојећих око 7%,
  • Подизање стручне мисли и свести кроз размену искустава и знања са другим универзитетима.

Постојећи ресурси у смислу кадрова, просторија, опреме, новца, информација и комуникација нису на оптималном нивоу, али су вероватно довољни за почетак отварања појединих факултета. Развој кадрова је и иначе континуиран процес. 

На основу анализе потреба за кадровима како у граду, ширем окружењу, тако и у Европи, као и на основу могућности за организацију наставе, предлог је да следећи факултети буду окосница будућег Универзитета у Крушевцу: Медицински факултет и њему сродни факултети и високе струковне школе, Филолошки факултет, Пољоприврени факултет и Грађевински и архитектонски факултет.

Несумљиво је да је ово дуготрајан, континуиран, захтеван и сложен процес, али су велики част, друштвени понос и интерес да Крушевац уђе у ред универзитетских градова.

Почетна

Вести

О нама

Организација

Мултимедија

Контакт