Из градова и општина
Facebook
Twitter

Основан одбор ЗЗС у Обреновцу

У четвртак, 23. јануара, странка Заједно за Србију je и формално основала свој иницијативни одбор у београдској општини Обреновац, након што је у децембру потписан споразум о колективном приступању УГ „Обреновац 2012.“ нашој организацији. Оснивачком састанку одржаном у хотелу „Обреновац“ је као гост присуствовао и председник Заједно за Србију Душан Петровић. За председника Иницијативног одбора ЗЗС Обреновац изабран је Мирослав Неговановић, а окупљеним члановима представљен је и тим који ће руководити радом одбора у наредном периоду.

Председник ЗЗС Душан Петровић овом приликом је рекао да развој треба да буде суштина свега чиме се бавимо у политичком деловању. Заједно за Србију има јасан план за економски развој Србије, превасходно кроз развој пољопривреде и производње хране, као и кроз развој рударства и енергетике. Србија такође има огроман потенцијал у развоју туризма и информационих технологија, а улагање у развој образовног и здравственог система представљаће значајну инвестицију у будући развој читаве земље. Заједно за Србију предлаже и свој концепт преуређења земље који треба да помогне развоју, а подразумева промену устава и реорганизацију Србије по принципу регионалне државе са три региона као врхунским исказима самоуправе. 

Председник обреновачког одбора ЗЗС Мирослав Неговановић рекао је да је вечерашњи скуп само прва у низу активности које ће локални одбор ЗЗС предузети током наредног периода са циљем да грађанима Обреновца представи политику Заједно за Србију. Он је нагласио да странка Заједно за Србију има јасан план развоја који се првенствено заснива на квалитетном уређењу државе и Београда и давању већег значаја и важније улоге локалној самоуправи. Он је рекао да ЗЗС у Обреновцу у овом тренутку има преко 300 чланова и оценио да је интересовање који су грађани током првог периода показали за политику коју кандидује ЗЗС веома велико и охрабрујуће. Неговановић је најавио још велики број скупова и других активности на којима ће ЗЗС представити своје програмске циљеве, посебно у склопу кампање за предстојеће изборе за Скупштину града Београда.

Погледајте прилог Телевизије МАГ из Обреновца о синоћњем скупу странке Заједно за Србију:

Опширније...

Саопштење ЗЗС Ваљево

“Од како је после прошлих локалних избора најављена Ваљевска владајућа коалиција (ВВК), она је у другом стању. Стално се порађа и никако да се породи. ВВК се порађа као Георгина у Радовану III. У првом делу њеног мандата смо гледали како су појединци, када их ВВК предлаже за заменике - помоћнике градоначелника, начелнике или чланове Већа, најбољи стручњаци који ће препородити рад градске управе, да би само после неколико месеци по њиховом избору, исти предлагачи говорили како су ти, раније „најбољи“, постали „најгори“ градски чиновници које треба одмах сменити.”, каже се у саопштењу за јавност Иницијативног одбора Заједно за Србију.

“Први део мандата ВВК пролази у њеном порађању кроз предлоге кандидата на разне функције преко именовања истих до њихове смене. Такође, у истом периоду, партијска комисија ВВК је бирала партијске директоре као “најспособније и најбоље“ кадрове, који ће препородити пословање ЈКП и јавних установа. Опет, партијски директори и партијски функционери, да би оправдали поверење, су запошљавали партијске куваре и чистачице.

 Крајем првог дела мадата ВВК, она се и даље порађа, тако да не знамо ни ко је чини, ни ко су њени најважнији чиновници? Не знамо ко чини ВВК - да ли онај ко гласа против буџета или је тај из ње изашао или је истеран? Не знамо да ли је разлог за евентуални излазак из ВВК њен катастрофални резултат (спашавање части) или је то због тога што локални коалициони партнери једни другима не допуштају да реализују идеје и програме (који, треба рећи, не постоје) или је то зато што је централа странке чланице ВВК увидела да су њени локални представници и лидери, међусобно посвађани, неспособни за било какав озбиљан рад? Не знамо да ли је члан ВВК добио предлог за излазак из локалне власти како каже високи функционер града и странке члана ВВК или је то одлука председника, која је обавезујућа за њене чланове, о којој градске и остале страначке функционере, поштом обавештава високи функционер исте те странке из ВВК. Не знамо докле ће трајати фарса са оставкама (дајемо одмах – даћемо – дали смо – размислићемо да ли ћемо дати ...) - да ли ће чланови ВВК уопште поднети оставке или су их већ поднели странци, локалном представнику странке, градоначелнику или неком на Марсу.

И, док све напред изнето не знамо, има нешто што сигурно знамо. Знамо да ВВК наставља са шибицарењем и да ће шибицарити до краја мандата. Знамо да ће се ВВК - Георгина порађати до краја мандата (следе нови кругови именовања градских функционера, нових директора, нових „спасиоца“..). Знамо да ће ВВК трошити све више наших пара и наставиће да ужива забављајући се сама собом.

За све ово време, грађани Ваљева су колатерална штета. ВВК не занимају нове инвестиције, нова радна места, смањење незапослености, бољи стандард!!! ВВК није брига за грађане Ваљева, ни оне који остају ни оне што одлазе. ВВК њих не примећује, као да их нема! ВВК је сама себи довољна! У мандату ове ВВК - они који остану у овом граду живеће све лошије и теже а они који одлазе - јавиће се из неког другог места где локална власт брине о својим грађанима. Понекад.... Можда... Докле да трпимо овакво понашање ВВК? Мислите о томе на следећим изборима када се будете одлучивали коме ћете дати свој глас!”

Иницијативни одбор ЗЗС Ваљево

ЗЗС Ниш: Централизација Србије све јача

У петак, 10. јануара у просторијама нишког одбора странке Заједно за Србију, одржана је конференција за новинаре, на којој се говорило о измени статуса начелника управних округа, који према новом Закону добијају веће надлежности, што само значи још већи централизам Србије.

Проф. др Јован Живковић, политиколог, председник Центра за регионалну политику истакао је на конференцији да би Скупштина Србије врло брзо могла да донесе по хитном поступку измене и допуне Закона о државној управи, по коме ће начелници управних округа бити унапређени у ранг генералног секретара Владе. Он је додао да такав приступ и однос према окрузима није израз и пример даље демократизације Србије, већ напротив – да се за наредни период друштвеног развоја планира већи централизам и непосреднија контрола над радом и каквом-таквом самосталности од централне власти.“

„Указујући на значај и тзв. предност овог решења, начелник Нишавског округа Александар Цветковић није пропустио да, на конференцији за новинаре крајем децембра, истакне како ће се најављеном изменом положаја начелника управних округа омогућити „боља сарадња између округа и државе, али и ефикаснији рад управних округа“, односно да се најављеним изменама мења однос централних власти према окрузима, будући „да у досадашњем статусу начелници управних округа нису имали адекватну подршку Владе“.

Александар Цветковић на овај начин глорификује положај управних округа, као да је реч о деловима државе који имају самосталност и слободу у креирању локалне политике. Међутим, ова измена статуса начелника не значи ништа друго осим да је начелник управног округа само координатор између централне власти и других ималаца овлашћења у општинама округа и другим лицима као државним службеницима.

О комплетној тези да ће управни регион бити такво тело које ће предузимати акције у изналажењу нових иностраних инвестиција, брже изградње инфраструктуре и т.сл. - нема ништа. Начелник Нишавског округа само је истакао чињеницу да ће се његов персонални положај побољшати кроз нова законска решења. За Нишки и све остале округе у Србији, то неће бити ни од какве користи.

Ако се ова иницијатива сагледа из угла актуелне штедње државе како је најављују њени главни протагонисти за 2014. годину, онда сходно минорним учинцима огромног државног апарата треба истаћи да запослени у управним окрузима порезнике/грађане коштају око 440 милиона на годишњем нивоу, што је огроман новац у време када се о штедњи у држави говори као императивном задатку. Ово је утолико важно што се местима начелника и још неким другим намештењима у округу подмирују или награђују кадрови партија победница на изборима.“

Заједно за Србију сматра да држава и њени руководећи органи и даље следе централистички облик државног уређења и да би требало да се у постојећој неравномерној регионалној развијености измени приступ према деловима државе испод Саве и Дунава. ЗЗС се залаже за коначну промену карактера државе и њеног изборног система, у којој би се акценат ставио на иницијативу грађана.

ЗЗС Ниш: Успешна година за Заједно за Србију!

На конференцији за новинаре, која је одржана 27. децембра у просторијама Заједно за Србију у Нишу, председник Градског одбора ЗЗС Ниш Благоје Брадић објавио је да је странка Заједно за Србију уписана у регистар политичких странака, решењем које је донето 12. децембра. Том приликом још једном се захвалио свим грађанима који су у новембру својим потписом подржали идеје за које се ова странка залаже. 

Брадић је рекао да је сада на свим члановима странке да, у сарадњи са грађанима, својим активизмом, сугестијама и критикама, допринесу побољшању живота у локалној заједници. Он је најавио да ће Заједно за Србију и у 2014. години наставити да пропагира програм, у чијој су основи самоуправа, солидарност и европски пут Србије. Заједно за Србићу ће наставити да прати активности и одлуке скупштинске већине у граду, као што је то чинила до сада.

Благоје Брадић је суграђанима честитао предстојеће празнике са жељом да им Нова Година донесе квалитетнији и бољи живот. Он је искористио прилику и да новинарима захвали на успешној сарадњи и изјавио да се нада да ће се она наставити и у наредној години.

ЗЗС Ваљево: Локални буџет за 2014. без циља

Буџет за 2014. годину је заправо буџет без јасних циљева, став је Иницијативног одбора Заједно за Србију у Ваљеву. Прекасно је стигао и позив за учешће у јавној расправи о буџету по принципу „зовемо Вас, а молимо Бога да се не одазовете“, сматра ЗЗС. Истовремено на примерима опредељених средстава председник ИО ЗЗС др Слободан Илић на конференцији за новинаре указао на недоследности у обећањима и реализацији обећања.

ИО ЗЗС сматра да није тачна информација о маним срдствима у будету за 2014. годину као што локални властодржци представљају. Наиме, Илић је изнео податак да је буџет за 2010. годину износио 1 милијарду и 700 милиона, а данас је то 2 милијарде и 270 милиона што узевши у обзир реалну стопу инфлације у протеклим годинама могуће је израчунати да је буџет већи за 2,3%. Илић каже да је буџет пре свега социјални, а да се о развоју може само говорити док у буџету нема реалног утемељења за такву тврдњу. „У 2010 години за социјална давања издвјено је 47 милиона, а у буџету за 2014 годину то су издвајања од 122 милиона што је реалан раст од 2.56%. Обећали су градјанима да запослени у јавној администарцији неће коштати више, а на овим примерима се види да је 2010. године за запослене издвојено 467 милиона, а за 2014. годину најављују 622 милиона . Истовремено локална власт и политичари кошају градјане више него раније. Скупштина, градоначелник и градско Веће у 2010. години коштали су 28 милиона, а у 2014 години коштаће 44 милиона, што је повећање од 0.20. Истовремено такодје издвајања за пољопривреду у буџету за 2014 годину смањена су за 0.31%, а за туризам 0.09%“, каже Илић. 

Из самог буџета није јасно који су то циљеви који се желе постићи сматрају у ЗЗС, а наводе и пример да се из буџета види да су трансферна средства са нивоа републике све мања. „Одлуке о номинално и реално увећаним буџетима града се доносе без суштинског учешћа градјана, уз више него дуплиране социјалне издатке као резултат убрзаног сиромашења Ваљеваца, што јасније одредјује да су буџети по свом карактеру социјални, а не развојни уз већа издвајања за политичаре и администрацију, а мања за пољопривреду туризам и културу уз наравно све мања средства са Републике“, рекао је као закључак анализе буџета и обећања Слободан Илић.

На крају конференције ЗЗС упутио је поново три питања локалној власти :

  1. Који су буџетски циљеви за 2014. годину?
  2. Са 726 запослених код директних и индиректних буџетских корисника град Ваљево започиње наредну буџетску годину. Имајући у виду најаву Владе Србије о рационализацији јавног сектора, питамо , са колико запослених Град валчјево очекује да заврши 2014. годину?
  3. Када ће Градска управа завршити обавезу преноса власништва имовине РС на Град Ваљево и како ће се то рефлектовати на буџет?

Почетна

Вести

О нама

Организација

Мултимедија

Контакт